Project Description

STEM baseret læringsspil produceret for Engineering Lab (Insero) som ønsker at lave en spilverden, der kan aktivere de faciliteter som deres maker lab stiller til rådighed.

Spillerne skal hjælpe den nødstedte Marskolonist Marc McCauliffe som har behov for tekniske råd for at få basen til at fungere ordentligt.

Spillet anvender PC som spilplatform, suppleret med Augmented Reality på smartphones. På telefonerne – med AR – kan man undersøge det areal McCauliffe er styrtet ned i, for at finde brugbare vragdele, og i det helt taget finde ud at hvor han er landet henne.
Denne viden kan anvendes når man skal planlægge sin hjælp.

Analog Game mastering

Spillet gør brug af game mastering, som gør det muligt for læreren at følge med i om eleverne faktisk også lærer noget. Spillet er låst hele vejen igennem, og er betinget af, at læreren lader dem låse op for nyt indhold. Det foregår helt analogt ved at udlevere “blueprints”, som er kort med koder der kan låse op for indhold.